İK’nın matematiği
15 September 2017
Çalışan bağlılığına yalın bir bakış
3 October 2017

Kalite Yönetim Sistemi’nin başarı ölçütü

Kalite Yönetim Sistemi’nin başarı ölçütü

Müge Balkış

Bir projenin başarısı, genellikle yatırımın geri dönüşü ile ölçümlenir. Bu yazının amacı, size  Yönetim Sistemi yatırımınızın geri dönüşü için ölçüm ve geliştirme yapabileceğiniz yollar sağlamak. Riskleri minimize edip, iş stratejilerinizi destekleme ve sürekli iyileşme yolunda kullanacağınız araçlar nelerdir?

Sistemin başarısını, sistemin verimliliğini ve devamlılığını ispatlayarak kanıtlayabilirsiniz.

Yönetim sistemi programları (ISO 9001-14001 gibi) esas olarak firmalara Pazara giriş, müşteri memnuniyeti sağlama, proseslerin düzenli akışını sağlama, idari gelişim, sürekli iyileşmenin sağlanması ve bu yollarla rekabetin sürdürülmesi amaçları ile kurulur ve uygulanırlar.

Günümüzün iş  koşullarında, finansal belirsizlikler, karlılıktaki kayıplar, verimlilik artışı ve gerekliliklerin artması ile bu ihtiyaç daha da artıyor.  Yönetim sistemleri, bazen üst yönetimler tarafından, uygulanması zor ve karlılık ya da katkı sağlamayan  bir idari yük (bürokrasi) olarak  yanlış anlaşılmıştır.

Anlaşılmayan nokta ise,  Yönetim Sistemlerinin; operasyonlar arası devamlılığı sağlayan bir yol olduğudur. Bu, politika, performans,  sorumluluklar ve hedefler arasındaki bağlantıdır. Bunu, işinizin farklı kısımlarını bir arada tutan bir halat gibi düşünebilirsiniz.

Yönetim Sisteminiz, bir el kitabından ve hatta duvardaki belgeden çok daha fazlasıdır. Öyle bir araçtır ki; size gereklilikleri karşılamada (müşteri, yasal,… ) yardımcı olur, risklerinizi minimize eder, pazardaki pozisyonunuzu güçlendirir, markanızı korur, müşteriye odaklanmanızı sağlar ve organizasyonel verimliliğinizi artırır, maliyetlerinizi düşürür.

Sürekli iyileşme dileğiyle… 🙂

//]]>